Kolejne szkoły wystartowały!
Kolejne szkoły wystartowały!

18.03.2014

Kolejne szkoły wystartowały!

Opublikowany

Szkoła Podstawowa nr 1 w Tumlinie

Ruszyły dwie grupy zajęciowe w szkole w Tumlinie – z klas V i VI. Zajęcia potrwają do końca maja i odbywają się poza lekcjami. Uczniowie tworzą własne gry i aplikacje, które można zobaczyć TUTAJ.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Nidzicy

Tu również odbyły się już pierwsze zajęcia, na które dzieci czekały z niecierpliwością. Zdolna młodzież bardzo szybko uczyła się Scratcha i już pod koniec pierwszych zajęć powstały gry w wyścigi aut lub strzelanie piłką do bramki. Dzieci z entuzjazmem zajmowały się animacją duszków i zmianą kostiumów. Najbardziej wymagające okazały się algorytmy do tworzenia figur geometrycznych, ale i z tym zadaniem niektórzy świetnie sobie poradzili. Uczniowie już nie mogą się doczekać następnych zajęć.

Szkoła Podstawowa nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie

Kolejna szkoła, w której dzieci były zachwycone zajęciami, pełne entuzjazmu i pomysłów. Deklarowały, że ćwiczenie Scratcha będą kontynuować także w domu.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Wołczynie

W Wołczynie dzieci spędzają na programowaniu także przerwy, tak bardzo spodobał im się program. Najwięcej radości przyniosło im obracanie obiektów, dzięki któremu mogły fikać koziołki przez kotka.

Edukacja indywidualna w systemie pozaszkolnym Karoliny Żelazowskiej w Dywitach

W Dywitach zebrała się grupa dzieci z klas II- IV. TUTAJ można zobaczyć prace będące dowodem na to, że nawet dzieci z młodszych klas mogą z powodzeniem brać udział w zajęciach ze Scratcha.

Szkoła Podstawowa numer 1 w Bolesławcu

W szkole w Bolesławcu zajęcia były bardzo emocjonujące. Pomimo początkowych trudności z tworzeniem skryptów, po pewnym czasie można było usłyszeć okrzyki radości: „Hurra!”, „Udało się!”, „Zrobiłem!”. W ten sposób powstały pierwsze animacje z poruszającymi się duszkami.

Szkoła Podstawowa numer 2 im. Henryka Sienkiewicza w Piszu

Uczniowie kl. I-III mają już pierwsze zajęcia za sobą. W Piszu zainteresowanie programem było tak duże, że powstało aż 6 grup. Prawie wszystkie dzieci chciały wziąć udział w zajęciach, więc niektóre musiały dzielić się komputerem. Co istotne, w klasach pierwszych programowania uczą się dzieci, które w większości nie potrafią jeszcze czytać. Dlatego też nauczycielki prowadzące zajęcia podjęły inicjatywę modyfikacji modułów nauczania do możliwości i potrzeb najmłodszych uczniów. Powstał także pomysł zaangażowania starszych dzieci, które mogłyby pomagać młodszym w nauce. Niewykluczone jest także prowadzenie zajęć przez dwóch nauczycieli jednocześnie, co znacznie ułatwiłoby indywidualne podejście do uczniów.

Zajęcia w klasie drugiej zaowocowały kreatywnymi pomysłami dzieci, wzbudzającymi zachwyt i entuzjazm innych uczestników zajęć. Znalazł się także czas na realizację dodatkowych zadań, np. pisanie skryptów umożliwiających rysowanie kwadratów.

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim

W zajęciach z pierwszego modułu wzięło udział 16 uczniów. Dzieci bardzo sprawnie radziły sobie ze Scratchem, wykazując się przy tym dużą kreatywnością.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Sukcesem pierwszych zajęć było to, że uczniowie opanowali skrypty dotyczące kątów i nauczyli się rysować kwadraty.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie

W zajęciach brali udział uczniowie klas IV i V. Dzieci bardzo szybko się uczyły i były niezmiernie dociekliwe. Płynnie poruszały się po poszczególnych oknach i obiektach.

Życzymy wszystkim dalszych sukcesów!

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1

temu

W dniu 21 marca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1 pod patronatem Mistrzów Kodowania. W fazie eliminacji wzięło udział 32 uczniów z 9 szkół gimnazjalnych i podstawowych ze Słupska i okolic. W p
Dzień Bezpiecznego Internetu

temu

Dziś 6 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu, organizowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), objęty honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka. To wyjątkowe święto obchodzimy już od 2004 roku, jest wydarzeniem międzynarodowym, które początkowo
Trwa rekrutacja edukatorów do projektów "Zaprogramuj przyszłość"

temu

W imieniu organizatorów informujemy, że trwa rekrutacja do projektów "Zaprogramuj przyszłość", realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania.Czego dotyczą projekty?„Zaprogramuj przyszłość” to kompleksowy program edukacji cyfrowej, którego cele
Jolanta Okuniewska "Nauczycielem-Innowatorem"

temu

Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, finalistka światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016, a także trenerka Mistrzów Kodowania, została laureatką konkursu organizowanego przez M

Pierwsze kroki w Scratchu

Część szkół jest już po II module. Co u nich słychać?Karolina Żelazowska - Edukacja indywidualna w systemie pozaszkolnymGrupa zajęciowa powiększyła się. Gratulujemy! Dzieci mają średnio 8-9 lat. Nauka najmłodszych uczestników wymaga od prowadzącej niestandardowych rozwią