Kolejne szkoły wystartowały!
Kolejne szkoły wystartowały!

18.03.2014

Kolejne szkoły wystartowały!

Opublikowany

Szkoła Podstawowa nr 1 w Tumlinie

Ruszyły dwie grupy zajęciowe w szkole w Tumlinie – z klas V i VI. Zajęcia potrwają do końca maja i odbywają się poza lekcjami. Uczniowie tworzą własne gry i aplikacje, które można zobaczyć TUTAJ.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Nidzicy

Tu również odbyły się już pierwsze zajęcia, na które dzieci czekały z niecierpliwością. Zdolna młodzież bardzo szybko uczyła się Scratcha i już pod koniec pierwszych zajęć powstały gry w wyścigi aut lub strzelanie piłką do bramki. Dzieci z entuzjazmem zajmowały się animacją duszków i zmianą kostiumów. Najbardziej wymagające okazały się algorytmy do tworzenia figur geometrycznych, ale i z tym zadaniem niektórzy świetnie sobie poradzili. Uczniowie już nie mogą się doczekać następnych zajęć.

Szkoła Podstawowa nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie

Kolejna szkoła, w której dzieci były zachwycone zajęciami, pełne entuzjazmu i pomysłów. Deklarowały, że ćwiczenie Scratcha będą kontynuować także w domu.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Wołczynie

W Wołczynie dzieci spędzają na programowaniu także przerwy, tak bardzo spodobał im się program. Najwięcej radości przyniosło im obracanie obiektów, dzięki któremu mogły fikać koziołki przez kotka.

Edukacja indywidualna w systemie pozaszkolnym Karoliny Żelazowskiej w Dywitach

W Dywitach zebrała się grupa dzieci z klas II- IV. TUTAJ można zobaczyć prace będące dowodem na to, że nawet dzieci z młodszych klas mogą z powodzeniem brać udział w zajęciach ze Scratcha.

Szkoła Podstawowa numer 1 w Bolesławcu

W szkole w Bolesławcu zajęcia były bardzo emocjonujące. Pomimo początkowych trudności z tworzeniem skryptów, po pewnym czasie można było usłyszeć okrzyki radości: „Hurra!”, „Udało się!”, „Zrobiłem!”. W ten sposób powstały pierwsze animacje z poruszającymi się duszkami.

Szkoła Podstawowa numer 2 im. Henryka Sienkiewicza w Piszu

Uczniowie kl. I-III mają już pierwsze zajęcia za sobą. W Piszu zainteresowanie programem było tak duże, że powstało aż 6 grup. Prawie wszystkie dzieci chciały wziąć udział w zajęciach, więc niektóre musiały dzielić się komputerem. Co istotne, w klasach pierwszych programowania uczą się dzieci, które w większości nie potrafią jeszcze czytać. Dlatego też nauczycielki prowadzące zajęcia podjęły inicjatywę modyfikacji modułów nauczania do możliwości i potrzeb najmłodszych uczniów. Powstał także pomysł zaangażowania starszych dzieci, które mogłyby pomagać młodszym w nauce. Niewykluczone jest także prowadzenie zajęć przez dwóch nauczycieli jednocześnie, co znacznie ułatwiłoby indywidualne podejście do uczniów.

Zajęcia w klasie drugiej zaowocowały kreatywnymi pomysłami dzieci, wzbudzającymi zachwyt i entuzjazm innych uczestników zajęć. Znalazł się także czas na realizację dodatkowych zadań, np. pisanie skryptów umożliwiających rysowanie kwadratów.

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim

W zajęciach z pierwszego modułu wzięło udział 16 uczniów. Dzieci bardzo sprawnie radziły sobie ze Scratchem, wykazując się przy tym dużą kreatywnością.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Warszawie

Sukcesem pierwszych zajęć było to, że uczniowie opanowali skrypty dotyczące kątów i nauczyli się rysować kwadraty.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie

W zajęciach brali udział uczniowie klas IV i V. Dzieci bardzo szybko się uczyły i były niezmiernie dociekliwe. Płynnie poruszały się po poszczególnych oknach i obiektach.

Życzymy wszystkim dalszych sukcesów!

Kopiuj tekst

Udostępnij

Pierwsze kroki w Scratchu

Część szkół jest już po II module. Co u nich słychać?Karolina Żelazowska - Edukacja indywidualna w systemie pozaszkolnymGrupa zajęciowa powiększyła się. Gratulujemy! Dzieci mają średnio 8-9 lat. Nauka najmłodszych uczestników wymaga od prowadzącej niestandardowych rozwią