Pierwsze kroki w Scratchu
Pierwsze kroki w Scratchu

19.03.2014

Pierwsze kroki w Scratchu

Opublikowany

Część szkół jest już po II module. Co u nich słychać?

Karolina Żelazowska - Edukacja indywidualna w systemie pozaszkolnym

Grupa zajęciowa powiększyła się. Gratulujemy! Dzieci mają średnio 8-9 lat. Nauka najmłodszych uczestników wymaga od prowadzącej niestandardowych rozwiązań, gdyż nie znają oni takich pojęć jak np. układ współrzędnych. Dzieci są jednak bardzo dociekliwe i dzięki umiejętnościom dydaktycznym prowadzącej tworzą własne gry. Mimo młodego wieku, tempo ich pracy jest imponujące. Otrzymują zadania w formie wydruków z poleceniami, celami zadań, wskazówkami i opcjami dodatkowymi. Dostają także rozwiązania według wytycznych kursu. Dzięki temu dzieci mogą porównywać swoje skrypty i uzyskane efekty z proponowanymi rozwiązaniami. Zajęcia tak bardzo się podobają młodym Mistrzom, że niechętnie opuszczają salę.

Szkoła Podstawowa nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im Jędrzeja Cierniaka w Warszawie

Mistrzowie z z tej szkoły mają już konta w serwisie scratch.mit.edu i działają on-line. Wszystkim udało się stworzyć własną grę. Uczniowie modyfikowali wygląd duszków, ich prędkość i wydawane dźwięki. Na przyszłych zajęciach dzieci będą dodawać projekty do studia. Jesteśmy niezmiernie ciekawi rezultatów.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Bolesławcu

Także uczniowie z Bolesławca wykazali się kreatywnością i entuzjazmem. Wśród wymyślonych przez nich gier znalazły się między innymi: rekin goniący nurka, czarodziej pędzący za małpką, hipopotam ganiający żuka czy kotek łapiący motylka. Wyzwaniem było dostosowanie ruchu uciekającego i goniącego duszka. Dzieci nie mogą się doczekać następnych zajęć.

Szkoła Podstawowa nr 13 im Komisji Edukacji Narodowej w Olsztynie

Mistrzów z Olsztyna zafascynowała opcja zmiany wielkości duszków. Spodobały im się animacje przy użyciu znacznie zmniejszonych postaci. Ich prace można podziwiać TUTAJ.

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Piszu

Uczniom z Piszu udało się wprowadzić do gier kilka ulepszeń. Myszka uciekała do kryjówki, a gdy kot ją zjadał, myszka znikała, kot zaś rósł. Dzieci ciekawe są następnych zajęć.

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bolesława Chrobrego w Lubsku

Na drugim spotkaniu w szkole kotki zaczęły łapać myszy, a rekiny i inne ryby pływały w oceanie. Dzieci poznawały działanie instrukcji warunkowej, dodawały i animowały nowe postacie, konstruowały skrypty sterujące oraz zapisywały swoje projekty w środowisku Scratch.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie

Grupa pracuje bardzo sprawnie. Dzieci wykazały się kreatywnością modyfikując grę „kotek goni myszkę”. Powstały na przykład gry „pies goni piłkę”, „pies goni kota”, „małpa goni banany”. Uczniom bardzo spodobało się kodowanie i czekają na więcej.

Udostępnij

Duszek w labiryncie

Część szkół jest już po III module, w którym zadaniem uczniów jest stworzenie gry-labiryntu. Jakie są ich wrażenia z zajęć?Zespół Placówek Oświatowych nr 2 w KrakowieW klasie IV zrealizowany został już trzeci moduł, który bardzo podobał się uczestnikom zajęć. Wykorzystan