Duszek w labiryncie
Duszek w labiryncie

20.03.2014

Duszek w labiryncie

Opublikowany

Część szkół jest już po III module, w którym zadaniem uczniów jest stworzenie gry-labiryntu. Jakie są ich wrażenia z zajęć?

Zespół Placówek Oświatowych nr 2 w Krakowie

W klasie IV zrealizowany został już trzeci moduł, który bardzo podobał się uczestnikom zajęć. Wykorzystane zostało uproszczone sterowanie zaproponowane w scenariuszu, dzięki czemu dzieci mogły skupić się na edycji jednego skryptu, do którego dodawały nowe klocki. Większości dzieci nie sprawiało to problemów, więc zajęcia przebiegały bardzo sprawnie i znalazł się czas na nadprogramowe modyfikacje.

Szkoła Podstawowa nr 13 im. króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie

Dzieci wytrwale pracują nad labiryntami. Ich prace można podziwiać TUTAJ.

Szkoła Podstawowa nr 9 w Legnicy

Uczniowie z Legnicy uważają zajęcia z trzeciego modułu za najlepsze do tej pory. Bardzo szybko zrozumieli, o co chodzi i zajęli się modyfikacjami zadania. W ten sposób powstały dodatkowe plansze i poziomy, a duszek ewoluował po przejściu labiryntu. Nauka kodowania przychodzi im z przyjemnością.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie

Dzieci świetnie się bawiły podczas tworzenia labiryntu. Początkowo robiły własne ścieżki dla kotka, nastepnie dodawały nowe plansze i zmieniały klawisze służące do poruszania duszkiem. Niektórzy uczniowie realizowali własne pomysły na labirynt. Praca przebiegała bardzo sprawnie, więc zostało wiele czasu na modyfikacje. Zajęcia zakończyły sie licznymi pytaniami o to, czego dzieci będą mogły się nauczyć na następnych zajęciach.

Udostępnij

Scratch dla zaawansowanych

Nauczyciele, którzy prowadzili zajęcia w edycji pilotażowej, wtajemniczają swoich doświadczonych uczniów w bardziej zaawansowane opcje Scratcha.Pani Joanna Ciesielska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie napisała na forum: Prowadzę zajęcia z jedną grupą uczniów znając