Kolejni uczniowie zaczynają przygodę ze Scratch’em
Kolejni uczniowie zaczynają przygodę ze Scratch’em

31.03.2014

Kolejni uczniowie zaczynają przygodę ze Scratch’em

Opublikowany

Prywatna Szkoła Podstawowa nr 63 im. W. Szymborskiej w Warszawie ruszyła z zajęciami.

Uczniowie klasy trzeciej bardzo chętnie w nich uczestniczyli. podczas pierwszych zajęć udało się zapisać dwie wykonane prace: animację duszka oraz dodanie ruchu do postaci. Niektórzy uczniowie korzystali już z edytora grafiki i dorysowywali elementy do postaci lub zmieniali jej kolor.

Uczniowie klasy czwartej wykonali animację duszka poprzez zmianę kostiumu, a dodatkowo wykorzystali pisak do zostawiania śladu przez postać oraz dodali klocki sterujące duszkiem za pomocą klawiszy strzałek. Prace zapisali w folderach.

W klasie piątej uczniowie ćwiczyli zmianę duszka i tła sceny poprzez wybór z biblioteki programu. Ćwiczyli poruszanie się duszkiem i ustawili sterowanie postacią za pomocą wybranych klawiszy. Niektórzy uczniowie tworzyli samodzielnie projekty w Scratchu, w których dodatkowo stosowali przyciski z grupy Wygląd (zmiana kostiumu, tła, bloki tekstowe) oraz wprowadzali kolizję postaci (grupa przycisków Kontrola).

Uczniowie klasy szóstej zapoznali się ze środowiskiem Scratcha, zmieniali tło sceny, dodawali i modyfikowali duszki z biblioteki, dodali klocki umożliwiające poruszanie się duszka oraz sterowanie nim za pomocą wybranych klawiszy.

Także w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 87 w Warszawie odbyły się już pierwsze 90-min. zajęcia z programowania w Scratchu. Uczniowie w większości po raz pierwszy mieli do czynienia z tym językiem programowania, ale wszyscy radzili sobie bardzo dobrze i z wypiekami na twarzach sterowali duszkami. Dwie uczennice samodzielnie przygotowywały trudniejsze gry. W ciągu 90 min. udało się przećwiczyć Moduł I i rozpocząć pracę z Modułem II. Uczniowie samodzielnie dodawali polecenia tekstowe, modyfikowali duszki w edytorze, bawili się rozmiarami postaci. Programem zainteresowani są również pozostali nauczyciele, także niebawem planowana jest lekcja otwarta. Kto wie – może już wtedy sami uczniowie pokażą nauczycielom, na czym polega programowanie w Scratchu. Prace uczniów dostępne są TUTAJ.
IMG_1696.jpg
W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Oświęcimiu także odbyły się pierwsze zajęcia. Dzieciom bardzo spodobał się Scratch i w lot uczyły się nowego dla nich programu. Niektóre stworzyły już własne gry, dodając wiele ponad program pierwszego modułu. Co ważne, dziewczynki uczestniczące w zajęciach uwierzyły w swoje możliwości i nabrały przekonania, że nie tylko chłopcy potrafią radzić sobie z komputerem. Zajęcia prowadzą dwie osoby, które dzielą się treścią i zadaniami, co bardzo usprawnia pracę i pozwala na pomoc indywidualną w trakcie zajęć.

Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie też wystartowała. W zajęciach uczestniczą głównie uczniowie klas 4- 6, ale uczęszcza na nie także jedna osoba z pierwszej i jedna z drugiej klasy. Cztery osoby z grupy uczestniczyły w pilotażu, dla reszty zajęcia były nowością. Praca szła bardzo sprawnie, także dzięki doświadczeniu prowadzącego. Już po godzinie dzieci umiały rysować kwadraty. Potem tworzyły różnokolorowe figury, na przykład koła i sześciokąty. Dzieciaki z pilotażu chętnie pomagały innym uczestnikom zajęć.

Życzymy wszystkim powodzenia w dalszej pracy!

Udostępnij

Złapać myszkę

Lubsko już jest po drugim module, który zajął 2 zajęcia. Materiału było sporo:
. Ale już dzieci cieszą się ze stworzonych przez siebie gier i poruszających się oraz wypowiadających kwestie postaci.W Szkole Podstawowej nr 1 w Koninie ruszyły aż 4 grupy. Na zajęcia cho