Złapać myszkę
Złapać myszkę

1.04.2014

Złapać myszkę

Opublikowany

Lubsko już jest po drugim module, który zajął 2 zajęcia. Materiału było sporo:
  • poznanie działania instrukcji warunkowej,
  • dodawanie nowej postaci i animacja,
  • konstruowanie skryptów sterujących Kotkiem i Myszką (były też inne postacie),
  • zapisywanie projektu w środowisku Scratch.
Ale już dzieci cieszą się ze stworzonych przez siebie gier i poruszających się oraz wypowiadających kwestie postaci.

W Szkole Podstawowej nr 1 w Koninie ruszyły aż 4 grupy. Na zajęcia chodzą uczniowie z klas IV – VI oraz czterech uczniów z klasy II. Bawią się tak dobrze i tyle mają pomysłów, że nie wystarcza czasu na zajęciach i chcą zostawać dłużej. Prace dzieci można oglądać TUTAJ.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie idą jak burza. W 40 minut udało im się zrealizować zadanie polegające na złapaniu myszy. Potem wykorzystywali swoją kreatywność tworząc inne wersje gry. Tworzyli bardzo ciekawe kostiumy duszków i wychodzili poza schematy, np. powstała gra, gdzie to mała rybka goni rekina.

Także w Nidzicy dzieciaki mają drugi moduł za sobą. Tempo pracy wzrasta z zajęć na zajęcia. Dzieci z niecierpliwością chłoną wiedzę i zadają mnóstwo pytań, próbują także same dochodzić do nowych rozwiązań. Na zakończenie zajęć duszki mówiły, kotek gonił trzy różne myszki naraz, nie mówiąc o różnorodności tła i kostiumów. Oby tak dalej.

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim też zakończyła drugi moduł. Dzieci były bardziej posłuszne i skupione niż na pierwszych zajęciach. Zadaniem domowym jest przygotowanie pościgu kota i myszki na dwie osoby. Ciekawi jesteśmy, jak im pójdzie. A już wkrótce tworzenie labiryntów…

Udostępnij

Nauczycielki o Mistrzach na Regionalnym Forum Innowacyjnych Nauczycieli

8 marca odbyło się Regionalne Forum Innowacyjnych Nauczycieli pt. „Poznaj i zastosuj. Technologie nie tylko dla informatyków”. W wydarzeniu tym aktywnie brały udział nauczycielki ze szkół objętych programem Mistrzowie Kodowania. Lidia Aparta i Wiesława Bednarska ze Szkoł