Projekty edukacyjne

08.04.2014

Projekty edukacyjne

Opublikowany

Scratch może być z powodzeniem wykorzystywany do nauki różnych przedmiotów. Informacje przyswojone przez uczniów podczas tworzenia prezentcji i gier na zadany temat na długo pozostają w pamięci, gdyż najefektywniej uczymy się w działaniu. Także nauka poprzez zabawę podczas grania jest wielce efektywna. Mistrzowie Kodowania dobrze o tym wiedzą i tworzą prezentacje oraz gry edukacyjne. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wielu z nich. Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych projektów. Mamy nadzieję, że zainspirują one innych do wykorzystania tego wspaniałego narzędzia w celach edukacyjnych.
Na początek lekcja historii. Zapamiętanie polskich królów w kolejności nie jest takie proste. Poniższa gra, zaprojektowana przez ucznia Szkoły Podstawowej nr 65 im. Władysława Orkana w Warszawie, skutecznie Wam w tym pomoże.
Udało się? To teraz trochę geomerii. Praca wykonana przez Wiktora Olszewskiego ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Koninie.
Ćwiczenie z arytmetyki od ucznia ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Legnicy, o ciekawym pseudonimie Magister_Krowa. Czas… start!
Kolejny przykład projektu ze Szkoły Podstawowej nr 65 im. Władysława Orkana w Warszawie, zrobionego przez nauczyciela, który może zostać wykorzystany do nauki słówek na lekcjach języka obcego.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji Gabrysi Strzępki z Woli Zgłobieńskiej, dotyczącej jej miejscowości. Zachęcamy wszystkich do tworzenia podobnych na temat własnego miejsca zamieszkania. Tego rodzaju prezentacje z pewnością przydadzą się także do nauki geografii Polski i świata. Ileż informacji można zdobyć, jeśli każdy uczeń stworzy prezentację na temat zadanego miejsca, a następnie wszyscy wspólnie obejrzą przygotowane prace.
>
Dzieciaki tworzą nawet kampanie społeczne, na przykład dotyczące bezpieczeństwa w internecie, takie jak Madzi z klasy 1 d Szkoły Podstawowej nr 13 w Lesznie.
Jak widać, pomysłów na wykorzystanie Scratcha na lekcjach różnych przedmiotów może być bardzo dużo. Zachęcamy do dzielenia się swoimi. Ale nie samą nauką człowiek żyje, więc na koniec przedstawiamy kilka gier wspomnianego już wcześniej Magistra_Krowy ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Legnicy.
W pierwszej grze należy, za pomocą strzałek na klawiaturze, łączyć takie same cyfry, które w ten sposób się dodają. Kto zbierze najwięcej punktów?
Tenis stołowy dla 2 osób. Gramy strzałkami oraz klawiszami W i S.
A na koniec coś dla artystów- rysowanie w programie mini paint.

Udostępnij

Mistrzowie w prasie

W numerze 1 (85) 2014 Wiadomości Boguchwalskich ukazał się artykuł dotyczący pobytu w Warszawie uczniów Szkoły Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej. Przyjechali oni na Festiwal Projektów, odbywający się w Centrum Nauki Kopernik, aby prezentować swoje dotychczasowe dokonania.