W SP nr 3 w Lubsku kotki łapią myszy

W SP nr 3 w Lubsku kotki łapią myszy

Opublikowany

Szkoła Podstawowa nr 3 w Lubsku jest już po IV module. Uczniowie z zaangażowaniem zastawiali pułapki na myszkę, pomagając kotkowi złapać ją w pułapkę, w której przynętą jest ser. Jak to wygląda w praktyce? Kotek rysuje pułapkę i czyha przy niej na myszkę, a ta idąc do serka, wpada w jego sidła, jeżeli nie wybierze odpowiedniego kierunku.

Na pierwszych zajęciach zrealizowana została podstawowa wersja gry „Kot zastawia pułapkę na myszkę”, gdyż taką tylko zdążyli zrobić uczniowie w czasie jednej godziny lekcyjnej zajęć. Na drugich zajęciach będą uatrakcyjniać ją, losując miejsce czyhania kota.

Ze względu na coraz większą pracochłonność modułów coraz bardziej uczniowie odczuwają brak czasu na zajęciach, gdyż jedna godzina lekcyjna to zdecydowanie za mało. Każda przerwa w pracy nad projektem skutkuje tym, że za każdym razem trzeba na nowo wdrażać się w skrypt, który do tej pory został wykonany.

Zmienne to trudny orzech do zgryzienia. Z tym jeszcze uczniowie potrzebują pomocy. Pierwsze zetknięcie z czymś nowym nie od razu jest proste. Z czasem, gdy będą je wykorzystywać w innych projektach, staną się bardziej zrozumiałe. Wdrażanie nowych elementów wymaga ćwiczeń i utrwalenia. W końcu trening czyni mistrza.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Mistrzowie Kodowania w Tygodniku Płockim

Na stronie internetowej Tygodnika Płockiego ukazał się artykuł pt. „Uczniowie z Podgórza Mistrzami Kodowania”. Poniżej przedstawiamy treść artykułu: