Mistrzowie Kodowania w Tygodniku Płockim

Mistrzowie Kodowania w Tygodniku Płockim

Opublikowany

Na stronie internetowej Tygodnika Płockiego ukazał się artykuł pt. „Uczniowie z Podgórza Mistrzami Kodowania”. Poniżej przedstawiamy treść artykułu:

programiści-360x270.jpg

Jako jedna ze 119 szkół z kraju i jedna z dwóch z terenu powiatu płockiego Szkoła Podstawowa z Podgórza zakwalifikowała się do udziału w I edycji programu „Mistrzowie Kodowania”. Od połowy marca uczniowie uczą się różnych technicznych nowinek, w tym między innymi języka Scratch. Zasad programowania w ramach programu uczą się także rodzice.
– Jest to narzędzie programistyczne dostosowane do możliwości wiekowych uczestników zajęć. Pozwala na zasadzie budowania z klocków i gotowych komend tworzyć proste skrypty: gry, pokazy multimedialne, historyjki. Dodatkowo prawie natychmiast można przetestować działanie swojego programu i wprowadzić ewentualne poprawki – wyjaśnia szczegóły programu Monika Górka – nauczyciel z SP w Podgórzu, która wspólnie z Beatą Ostrowską zgłosiła się do programu promującego zasady programowania.
Zajęcia z mistrzami kodowania prowadzone są w dwóch grupach. W pierwszej jest 8 uczniów z klasy V, a w drugiej grupie 3 uczniów z klasy IV i 3 z klasy VI. Na realizację programu organizatorzy przewidzieli 16 godzin zajęć. – Już na pierwszym spotkaniu okazało się, że uczniowie bardzo dobrze radzą sobie z układaniem skryptów sterujących duszkiem na scenie. Samodzielnie stworzyli pierwsze gry, w których kot goni mysz, postać porusza się po labiryncie czy gracz odbija piłeczkę rakietką – mówi o pierwszych zajęciach Beata Ostrowska i dodaje, że nauczyciele byli pod wrażeniem kreatywności dzieci, które wyprzedzały swoimi pomysłami działania opiekunów. – Cieszymy się, że dzięki udziałowi w programie nasi uczestnicy nie będą jedynie biernymi odbiorcami technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale staną się jej twórcami. Będą potrafili pisać programy i wykorzystywać je do własnych potrzeb, co jest pożądaną umiejętnością w dzisiejszym świecie, a w przyszłości może okazać się niezbędne do znalezienia dobrej pracy – mówią nauczycielki koordynujące realizację szkolnego projektu.
Do udziału w zajęciach nauczyciele i uczniowie zaprosili także rodziców. Wspólnie udało się programować w ramach ogólnoeuropejskich akcji „Tydzień z Internetem”, kładących w tym roku nacisk na zdobywanie i rozwijanie umiejętności cyfrowych potrzebnych pracownikom w nowoczesnej gospodarce. Z sukcesów dzieci cieszą się rodzice, którzy od razu wypróbowali ułożone przez nich gry, ale również wspólnie założyli konta na stronie poświęconej programowaniu w języku Scratch i ułożyli pierwszy prosty skrypt. – Przed nami jeszcze kilka godzin programowania, w trakcie których uczniowie będą odkrywać nowe możliwości Scratcha oraz konkurs na multimedialną kartkę świąteczną. Przez cały czas trwania programu można śledzić postępy uczniów na blogu poświęconym programowaniu w Szkole Podstawowej w Podgórzu: http://zakodowanepodgorze.blogspot.com/ oraz na stronie internetowej szkoły: http://sppodgorze.pl/ – mówi Monika Górka.
Prowadzące zajęcia nauczycielki nie ukrywają, że liczą, iż poprzez udział w programie „Mistrzowie Kodowania” uczniowie będą potrafili posługiwać się językiem programowania, który obok języka ojczystego i obcego jest trzecim, jaki człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.
Program „Mistrzowie Kodowania” organizowany jest przez SAMSUNG Elektronic Polska Sp. z o.o. we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji”. Patronat główny nad programem objęły Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, patronem wspierającym jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

Artykuł dostępny jest na stronie www.tp.com.pl

Udostępnij

Szkoła Podstawowa nr 9 z Legnicy w lca.pl

W Szkole Podstawowej nr 9 w Legnicy zajęcia już dobiegły końca. Portal lca.pl napisał artykuł dotyczący przebiegu podsumowania projektu: