Zajęcia w Oświęcimiu

Zajęcia w Oświęcimiu

Opublikowany

Dzieciaki z Biblioteki Galerii Książki w Oświęcimiu zakończyły już zajęcia. Co działo się u nich w ostatnim czasie?

Na czwartych zajęciach Mistrzowie Kodowania uczyli mysz, żeby sama umiała rozpoznać przeszkodę, postarała się ją ominąć i żeby dotarła do sera. Ten moduł był o tyle nietypowy, że wszystkie ruchy duszków były robione przez program, przez co poziom abstrakcji znacznie się zwiększył, ale dzieci dały sobie radę znakomicie.

Na piątym spotkaniu uczestnicy zajęć zajęli się tworzeniem prostszego odpowiednika jednej z pierwszych gier komputerowych – PONG-a. Głównym duszkiem, nad którym pracowali, był duszek piłeczki. Nauczyli go, co ma zrobić przy dotknięciu paletki, a co zrobić przy odbiciu od ściany – okazało się, że to w zasadzie te same funkcje, tyle że odbicie od paletki wymagało stworzenia całego skryptu. Oprócz tego, nauczyli się jak wysyłać komunikaty innym duszkom – co było przydatne w przypadku ewentualnej przegranej. Mistrzowie świetnie sobie poradzili.

Następnie Mistrzowie stworzyli grę logiczną, polegającą na odgadnięciu przez gracza liczby, którą wylosował komputer. W razie podania błędnej liczby (mniejszej lub większej), komputer odpowiadał, że liczba jest za mała/za duża i prosił jeszcze raz o podanie liczby. Praktycznie bezbłędnie wymyślano kolejne etapy działania programu, znajdowano pasujące klocki, słowem – dzieci są już na takim poziomie, z którego mogą być bardzo, bardzo dumne.

29 maja odbyło się ostatnie spotkanie z cyklu Mistrzowie Kodowania w Bibliotece Galerii Książki. Tym razem zadaniem było zaprogramowanie wyścigu duszków. Do zadań programu należało stworzenie toru, ustawienie odpowiednio duszków, animacja biegu oraz sprawdzenie, który duszek wygrał. Kolejne etapy programu, do których dochodzili uczniowie, pokazały, że po tych 7 zajęciach Scratcha są prawdziwymi Mistrzami, bez dwóch zdań. Na koniec zajęć dzieci otrzymały dyplomy.
mk08-077z.jpg
mk08-061z.jpg
mk06-008z1.jpg
mk08-096z.jpg
mk06-015z.jpg
mk04002.jpg
mk08-092z.jpg
mk06-012z1.jpg
mk06-019z.jpg
mk06-023z.jpg
mk08-101z.jpg
mk06-014z1.jpg
mk08-100z.jpg
mk04001.jpg
mk04003.jpg
mk05-017z.jpg
mk08-097z.jpg
mk08-094z.jpg
mk08-083z.jpg
mk05-006z.jpg
mk08-098z.jpg
mk04004.jpg
mk08-071z.jpg
mk08-074z.jpg
mk04010.jpg
mk04012.jpg

Udostępnij

Aktywna działalność SP 58 w Poznaniu

Szkoła Podstawowa nr 58 im. J. Kukuczki w Poznaniu wzięła udział w obchodach Dnia Scratcha. W ramach obchodów zostały zorganizowane 2 konkursy scratchowania:                 Szkolny konkurs na Kukuczkowego Mistrza Kodowania                  Plebiscyt na najlepszy projekt