Kodujemy dla Chudego!
Kodujemy dla Chudego!

27.1.2015

Kodujemy dla Chudego!

Opublikowany

Kim jest tajemnicza postać Chudego? Wszystko wyjaśni relacja nauczycielki, Wioletty Szwebs ze Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci w Łodzi:


9 stycznia 2015 r. w ramach obchodów Dnia Patrona Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci w Łodzi oraz prezentacji efektów dotychczasowych działań w ramach projektu edukacyjnego „Uwolnić Chudego… ciąg dalszy” w SP nr 81 odbyły się niezwykłe zajęcia. Wzięli w nich udział uczniowie klas IV – VI oraz uczniowie z łódzkich gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.  Cel spotkania był tylko jeden: Kodujemy dla Chudego. Chudy to imię, jakie uczniowie szkoły nadali postaci wychudzonego chłopca z ogoloną głową z parku Promienistych. Stoi tam pomnik Pękniętego Serca, który ma upamiętniać ofiary z ul. Przemysłowej, gdzie podczas II wojny światowej znajdował się obóz dla polskich dzieci. Gospodarzami spotkania byli oczywiście uczniowie Szkoły Podstawowej nr 81, którzy już od dawna tworzą swoje projekty w ramach programu „Mistrzowie kodowania”. Oni to pomagali starszym kolegom oraz wszystkim tym osobom, które postanowiły w tym szczególnym dniu stworzyć kartki w programie Scratch dla dziecka z pomnika.

Projekty powstały niezwykłe… Wszystkie je można zobaczyć na stronie:

http://scratch.mit.edu/studios/856420/

Wspólne kodowanie spodobało się wszystkim. Dzieciom, którzy byli nauczycielami dla swoich rówieśników i starszych kolegów. Młodzieży, która odkryła fantastyczne możliwości Scratch’a oraz nam dorosłym, którzy z radością patrzyliśmy na tę współpracę.

Dziękujemy za relację i wzruszającą historię.

Galeria zdjęć:

dscn2481.jpgdscn2473.jpgdscn2480.jpgdscn2477.jpgdscn2474.jpgdscn2476.jpgdscn2478.jpg

Udostępnij

Nocne kodowanie w Gimnazjum Nr 4 w Tarnowie

Szkolne nocne programowanie powoli staje się naszym mistrzowskim rytuałem. Tym razem uczniowie z Gimnazjum Nr 4 w Tarnowie spotkali się, aby rozwijać swoje umiejętności tworzenia gier i animacji w Scratchu. Uczestnicy mogli wybrać sobie grupę tematyczną zgodną z własnymi