Jak połączyć matematykę, angielski i kodowanie?

Jak połączyć matematykę, angielski i kodowanie?

Opublikowany

Jak połączyć matematykę, angielski i kodowanie? Wiedzą o tym uczniowie i nauczyciele w Szkole Podstawowej nr 9 w Ostrowie Wielkopolskim.

W październiku rozpoczął się cykl zajęć dla klas III – VI, które integrują w sobie trzy obszary wiedzy i umiejętności. Są nimi matematyka, język angielski i kodowanie komputerowe.

001

W pierwszej części zajęć uczestnicy nabyli umiejętność nazywania wielkich liczb w języku angielskim, po to aby następnie zastosować tę umiejętność w rozwiązaniu zadań matematycznych, oczywiście po angielsku. Uczniowie w ten sposób powtórzyli i utrwalili swoją wiedzę z matematyki, jednocześnie poszerzając swój zasób słownictwa językowego. Druga część zajęć polegała na stworzeniu gry komputerowej, która będzie w języku angielskim, oraz będzie stawiała przed graczem zadania o charakterze typowo matematycznym. Kodowanie uczniowie realizowali w programie Scratch.

Taka forma zajęć spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród uczniów. Uczniowie rozwijają i integrują wiele obszarów tzw. kompetencji kluczowych tj. posługiwania się językiem ojczystym, językiem obcym, kompetencji matematycznych, kompetencji informatycznych, świadomości i ekspresji kulturalnej czy podstawowych kompetencji naukowo – technicznych, które określane są również „kompetencjami przyszłości”. Zajęcia „Matematyka w języku angielskim w połączeniu z kodowaniem komputerowym” zostały zgłoszone do Kuratorium Oświaty jako innowacja edukacyjna prowadzona w naszej szkole.

Autorami programu oraz prowadzącymi zajęcia są: nauczyciel języka angielskiego Honorata Klósak i nauczyciel matematyki Marek Berkowski.

Udostępnij

Dotarliśmy do Nicei!

W tym roku do społeczności Mistrzów Kodowania dołączyła Szkoła Polska, która ma swoją siedzibę w Nicei. W czasie tygodnia kodowania w Maison des Associations przy Placu Garibaldi, odbył się warsztat kodowania bez komputerów dla dzieci i ich rodziców. Na początku rodzice