Aplikacja mobilna – Koziołek2015

Aplikacja mobilna – Koziołek2015

Opublikowany

Miejska Biblioteka Publiczna Galeria Książki w Oświęcimiu z ogromną dumą i radością prezentuje aplikację mobilną na telefony z systemem Android, poświęconą Ogólnopolskiej Nagrodzie Literackiej im. K. Makuszyńskiego – Koziołek 2015. Można pobrać ją z oficjalnego konta Biblioteki Galerii Książki w Google Play – TUTAJ.

Pomysł na aplikację oraz jej funkcjonalności powstał w trakcie warsztatów projektowania z wykorzystaniem metodyki User Experience Design oraz pracy w środowisku AppInventor, prowadzonych z grupą uczestników zajęć Mistrzów Kodowania.

W czasie pierwszego warsztatu uczestnicy pracowali wspomnianą już metodą projektowania z uwzględnieniem potrzeb użytkownika. Najpierw dowiedzieli się trochę o UXie i samej Nagrodzie. Później, budowali tak zwane persony – czyli profile osób, które będą używać aplikacji, a na ich podstawie wymyślali funkcjonalności, które mogłyby się w niej znaleźć. Kiedy przeszli przez te etapy, mogli wypisać najczęściej powtarzające się, najlepsze  pomysły, a następnie każda grupa wybrała jeden konkretny, aby stworzyć jego bardzo konkretny prototyp na papierze.

Dalsza praca nad aplikacją polegała na przeniesieniu prototypu papierowego do systemu AppInvetor, tworząc w grupach interfejsy poszczególnych funkcjonalności. Ostatnim etapem było połączenie wszystkich elementów w jedną, działającą aplikację.

Organizatorzy działania zachęcają do wykorzystywania metody projektowania UX w tworzeniu aplikacji i programów. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na blogu Mistrzów Kodowania z Galerii Książki. Zachęcamy!

Udostępnij

Powiązane artykuły
Finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1

temu

W dniu 21 marca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1 pod patronatem Mistrzów Kodowania. W fazie eliminacji wzięło udział 32 uczniów z 9 szkół gimnazjalnych i podstawowych ze Słupska i okolic. W p
Dzień Bezpiecznego Internetu

temu

Dziś 6 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu, organizowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), objęty honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka. To wyjątkowe święto obchodzimy już od 2004 roku, jest wydarzeniem międzynarodowym, które początkowo
Trwa rekrutacja edukatorów do projektów "Zaprogramuj przyszłość"

temu

W imieniu organizatorów informujemy, że trwa rekrutacja do projektów "Zaprogramuj przyszłość", realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania.Czego dotyczą projekty?„Zaprogramuj przyszłość” to kompleksowy program edukacji cyfrowej, którego cele
Jolanta Okuniewska "Nauczycielem-Innowatorem"

temu

Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, finalistka światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016, a także trenerka Mistrzów Kodowania, została laureatką konkursu organizowanego przez M

Młody programista z SP nr 54 w Bytomiu

Dzisiaj przedstawiamy wam Dana Fritsch, który tak „wgryzł się”  w Scratch ‚a, że robi samodzielnie coraz ciekawsze projekty.Przedstawiamy jeden z nich. Kosmiczna strzelanina dla dwóch graczy.
. Gra polega na zniszczeniu wrogiego statku.Czerwony statek porusza się za