Aplikacja mobilna – Koziołek2015

Aplikacja mobilna – Koziołek2015

Opublikowany

Miejska Biblioteka Publiczna Galeria Książki w Oświęcimiu z ogromną dumą i radością prezentuje aplikację mobilną na telefony z systemem Android, poświęconą Ogólnopolskiej Nagrodzie Literackiej im. K. Makuszyńskiego – Koziołek 2015. Można pobrać ją z oficjalnego konta Biblioteki Galerii Książki w Google Play – TUTAJ.

Pomysł na aplikację oraz jej funkcjonalności powstał w trakcie warsztatów projektowania z wykorzystaniem metodyki User Experience Design oraz pracy w środowisku AppInventor, prowadzonych z grupą uczestników zajęć Mistrzów Kodowania.

W czasie pierwszego warsztatu uczestnicy pracowali wspomnianą już metodą projektowania z uwzględnieniem potrzeb użytkownika. Najpierw dowiedzieli się trochę o UXie i samej Nagrodzie. Później, budowali tak zwane persony – czyli profile osób, które będą używać aplikacji, a na ich podstawie wymyślali funkcjonalności, które mogłyby się w niej znaleźć. Kiedy przeszli przez te etapy, mogli wypisać najczęściej powtarzające się, najlepsze  pomysły, a następnie każda grupa wybrała jeden konkretny, aby stworzyć jego bardzo konkretny prototyp na papierze.

Dalsza praca nad aplikacją polegała na przeniesieniu prototypu papierowego do systemu AppInvetor, tworząc w grupach interfejsy poszczególnych funkcjonalności. Ostatnim etapem było połączenie wszystkich elementów w jedną, działającą aplikację.

Organizatorzy działania zachęcają do wykorzystywania metody projektowania UX w tworzeniu aplikacji i programów. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na blogu Mistrzów Kodowania z Galerii Książki. Zachęcamy!

Udostępnij

Młody programista z SP nr 54 w Bytomiu

Dzisiaj przedstawiamy wam Dana Fritsch, który tak „wgryzł się”  w Scratch ‚a, że robi samodzielnie coraz ciekawsze projekty.Przedstawiamy jeden z nich. Kosmiczna strzelanina dla dwóch graczy.
. Gra polega na zniszczeniu wrogiego statku.Czerwony statek porusza się za