321 start – od godziny kodowania do projektów w Scratchu

321 start – od godziny kodowania do projektów w Scratchu

Dzisiaj przedstawiamy wam relację Katarzyny Dzwonowskiej z SP 321 w Warszawie.

321 start od godziny kodowania do projektów w Scratch
W tym roku po raz pierwszy z uczniami w klasach I – III szkoły podstawowej rozpoczęłam przygodę z kodowaniem.

Zaczęliśmy podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania, kontynuowaliśmy podczas Godziny Kodowania. Ćwiczenia z Kursu 1 dostępnego na stronie studio.code.org są idealne do wprowadzenia maluchów w temat programowania.

Uczniowie cieszyli się z każdego rozwiązanego zadania z Angry Birds. Potem z pszczółką robili miód czy wyszukiwali angielskie słowa. Wychodząc z sali pytali się kiedy znowu będą grać. Traktowali to jak zabawę  I dobrze, poprzez zabawę uczyli się podstaw programowania. Podczas tych ćwiczeń uczniowie rozwijali również swoją spostrzegawczość.

Najmłodsi uczniowie nadal pracują z ćwiczeniami dostępnymi na stronie studio.code.org. Drugoklasiści robili w Scratch animację swojego imienia, trzecioklasiści tworzyli animację do wiersza „Papuga” Jana Brzechwy.

Poprzez zabawę uczniowie poznawali podstawy programowania. Może w przyszłości staną się światowej sławy programistami …
00_eutydzkodowania-4.jpg
00_eutydzkodowania-7.jpg
01_kurs-6.jpg
03_papuga-2.jpg
01_kurs-3.jpg
Galeria zdjęć dostępna jest na stronie http://tiny.pl/gtm4k
Serdecznie dziękujemy i życzymy samych sukcesów.
Pozdrawiamy MK 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.