Dzień Flagi w projektach uczniów

Dzień Flagi w projektach uczniów

Opublikowany

2 maja w Polsce obchodzimy Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o naszym symbolu narodowym, koniecznie zajrzyjcie do projektów stworzonych przez uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 87 im. 7 Pułku Piechoty Armii Krajowej „Garłuch”. Prace powstały pod opieką pani Doroty Dajos.

Warto także zajrzeć do studia scratchowych projektów uczniów ze Szkoły Podstawowej w Lipniku, których tematem są ważne majowe święta – Dzień Flagi i Święto Narodowe Trzeciego Maja.

Udostępnij

Powiązane artykuły
Finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1

temu

W dniu 21 marca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1 pod patronatem Mistrzów Kodowania. W fazie eliminacji wzięło udział 32 uczniów z 9 szkół gimnazjalnych i podstawowych ze Słupska i okolic. W p
Dzień Bezpiecznego Internetu

temu

Dziś 6 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu, organizowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), objęty honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka. To wyjątkowe święto obchodzimy już od 2004 roku, jest wydarzeniem międzynarodowym, które początkowo
Trwa rekrutacja edukatorów do projektów "Zaprogramuj przyszłość"

temu

W imieniu organizatorów informujemy, że trwa rekrutacja do projektów "Zaprogramuj przyszłość", realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania.Czego dotyczą projekty?„Zaprogramuj przyszłość” to kompleksowy program edukacji cyfrowej, którego cele
Jolanta Okuniewska "Nauczycielem-Innowatorem"

temu

Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, finalistka światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016, a także trenerka Mistrzów Kodowania, została laureatką konkursu organizowanego przez M

O Grecji, angielskim i stawianiu pytań

Już drugi rok Zespół Placówek Oświatowych w Lipniku uczestniczy w przygodzie ze Scratchem. Tego roku przewodnikiem po świecie programowania jest pani Zofia Hałas – nauczycielka informatyki, a towarzyszy jej Elżbieta Michalik – anglistka z ZPO w Lipniku. Spotkania ze Scratchem odbywają się na dodatkowych zajęciach, a uczestniczą w nich zarówno ci, którzy złapali bakcyla programowania w zeszłym roku jak i nowicjusze. Dwa poziomy zaawansowania, różnorodność pomysłów na zrealizowanie tematu i jak temu sprostać? Nie obejdzie się bez indywidualizacji. Na początek pracujemy w parach – “co dwie głowy to nie jedna”, więc łatwiej znaleźć właściwe rozwiązanie, a bardziej doświadczeni koledzy pomagają początkującym. Pierwsze kroki w programowaniu mamy za sobą, a dzieci uczą się szybko. We wrześniu już wiemy, o co chodzi i jak sobie radzić z programem. Powstają pierwsze projekty początkowo bardzo schematyczne, ale te prace już wprowadzają dzieci w świat logicznego i kreatywnego myślenia, w świat konstruktywnych pytań:, co zrobić, żeby uzyskać zamierzony efekt końcowy, jak wzbogacić własny pomysł, jak zaciekawić swoją pracą? Pierwsze inspiracje podsuwa nauczyciel, potem pomysły rodzą się dzięki zaglądaniu do pracy kolegi, koleżanki. Zaczyna robić się ciekawie, a to dopiero początek. Powstał fanpage na Facebooku i praca nabiera tempa.