Dzień Flagi w projektach uczniów

Dzień Flagi w projektach uczniów

Opublikowany

2 maja w Polsce obchodzimy Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o naszym symbolu narodowym, koniecznie zajrzyjcie do projektów stworzonych przez uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 87 im. 7 Pułku Piechoty Armii Krajowej „Garłuch”. Prace powstały pod opieką pani Doroty Dajos.

Warto także zajrzeć do studia scratchowych projektów uczniów ze Szkoły Podstawowej w Lipniku, których tematem są ważne majowe święta – Dzień Flagi i Święto Narodowe Trzeciego Maja.

Udostępnij

O Grecji, angielskim i stawianiu pytań

Już drugi rok Zespół Placówek Oświatowych w Lipniku uczestniczy w przygodzie ze Scratchem. Tego roku przewodnikiem po świecie programowania jest pani Zofia Hałas – nauczycielka informatyki, a towarzyszy jej Elżbieta Michalik – anglistka z ZPO w Lipniku. Spotkania ze Scratchem odbywają się na dodatkowych zajęciach, a uczestniczą w nich zarówno ci, którzy złapali bakcyla programowania w zeszłym roku jak i nowicjusze. Dwa poziomy zaawansowania, różnorodność pomysłów na zrealizowanie tematu i jak temu sprostać? Nie obejdzie się bez indywidualizacji. Na początek pracujemy w parach – “co dwie głowy to nie jedna”, więc łatwiej znaleźć właściwe rozwiązanie, a bardziej doświadczeni koledzy pomagają początkującym. Pierwsze kroki w programowaniu mamy za sobą, a dzieci uczą się szybko. We wrześniu już wiemy, o co chodzi i jak sobie radzić z programem. Powstają pierwsze projekty początkowo bardzo schematyczne, ale te prace już wprowadzają dzieci w świat logicznego i kreatywnego myślenia, w świat konstruktywnych pytań:, co zrobić, żeby uzyskać zamierzony efekt końcowy, jak wzbogacić własny pomysł, jak zaciekawić swoją pracą? Pierwsze inspiracje podsuwa nauczyciel, potem pomysły rodzą się dzięki zaglądaniu do pracy kolegi, koleżanki. Zaczyna robić się ciekawie, a to dopiero początek. Powstał fanpage na Facebooku i praca nabiera tempa.