Od kartki do aplikacji w Józefowie

Od kartki do aplikacji w Józefowie

Opublikowany

Wczoraj w zaprzyjaźnionym z naszym programem Gimnazjum Nr 1 w Józefowie odbyło się drugie już spotkanie ze Scratchem i App Inventorem. Tym razem jedna z grup w czasie 1,5 godzinnego warsztatu pracowała nad aplikacją mobilną. Na początku zajęć uczniowie wygenerowali funkcjonalności jakimi może charakteryzować się mobilny edytor graficzny. Następnie, z wykorzystaniem kartek i ołówków, podzieleni na dwuosobowe zespoły projektowali interfejs użytkownika. Kolejnym krokiem było stworzenie zaprojektowanego rozwiązania w edytorze projektowym App Inventora. Po przygotowaniu szaty graficznej aplikacji rozpoczęli  prace nad rozwiązaniami programistycznymi. Różnorodne pomysły zaczęły znajdować swoje odzwierciedlenie w opracowywanych skryptach. Uczniowie na bieżąco modyfikowali swoje pomysły i wspólnie z prowadzącym zajęcia poszukiwali rozwiązań pozwalających osiągnąć zamierzone cele. Na kolejnym, ostatnim już spotkaniu aplikacje zostaną doprowadzone do finałowej wersji.
13102895_991447824296079_8711048998985050059_n.jpg

Udostępnij

Kodowanie w IIb

Uczniowie klasy IIb na  zajęciach komputerowych kodowali w scratchu. Zajęcia dla młodszych kolegów poprowadziły uczennice klasy V – Julia Skoczke oraz Sandra Grabska.Pod koniec zajęć drugoklasiści ocenili czy podoba im się program scratch, wykorzystując do tego lizaki ko