Pierwszy krok

Pierwszy krok

Opublikowany

Każdy z nas stawiał kiedyś pierwsze kroki. Przygoda z kodowanie to jak nauka chodzenia, najpierw stawiasz mały krok, chwiejesz się, by potem szybko ruszyć do przodu. Gdy już to zrobisz nie chcesz się zatrzymać. Tak właśnie dzieje się w naszej szkole. Posmakowałyśmy kodowania i nie możemy się zatrzymać. Staramy się tak programować lekcje (tzn. planować), by pokazać naszym uczniom, że nauka może sprawiać jeszcze więcej przyjemności.
20161020_084856_resized_1-360x270.jpg
W czasie trwania Coode Weeku wszystkie klasy nauczania wczesnoszkolnego zderzyły się z programowaniem na różnych poziomach. Rozpoczęliśmy go od wspólnego tańca robo Dance do wcześniej ułożonego zakodowanego układu choreograficznego. W kolejnych dniach pierwszaki kodowały na dywanie, układały kwadraty, tworzyły labirynty, zgodnie z podanym kodem. Na koniec zajęć budowali roboty z klocków, doskonale się przy tym bawiąc.
IMG_20161021_093517-360x270.jpg
W klasach drugich zajęcia były już nieco trudniejsze. Jedna klasa kodując, uczyła się ortografii i matematyki. Uczniowie zostali losowo podzieleni na 4 grupy, każda z grup miała za zadanie zakodować drogę, spełniając określony warunek. Warunek pierwszej grupy to przejść po wszystkich polach z liczbami parzystymi, drugiej, po wszystkich polach z liczbami nieparzystymi, trzeciej po wszystkich polach, na których wynik działania wynosi 12, warunek ostatniej grupy to przejść po polach z wyrazami z ó wymiennym. Następnie grupy zamieniały się miejscami i miały za zadanie przejść po polach wg. zapisanego kodu i podać jaki był warunek w każdej grupie. Warunki powiązane były z tematyką aktualnie realizowaną na zajęciach dydaktycznych. 
20161024_121142_resized-360x202.jpg
Kolejna druga klasa programowała wykorzystując zasoby Internetu. Poznaliśmy podstawy kodowania w programie Scratch. Trzecioklasiści wytężali swoje mądre głowy nad kodami matematycznymi. Panie zgotowały im dość trudne zadania. Jednak nie poddali się i łamali kod za kodem. Każdy nowy krok przynosił kolejny sukces. Wszyscy się uczymy i czerpiemy ogromną satysfakcję z programem Mistrzowie Kodowania. Nasi uczniowie są zachwyceni kodowaniem. My również nie próżnujemy i z uczniami kodujemy, wieczorami webinariach z Mistrzami Kodowania nowości chłoniemy. Polecamy, bo jak widać, kodowanie doskonale można wykorzystać na każdej płaszczyźnie.
20161020_084840_resized_1-360x270.jpg
autorka tekstu: Szostak Ewelina, Prywatna Szkoła Podstawowa Nr 5 „Twoja Przyszłość” w Sosnowcu

Kopiuj tekst

Udostępnij

Zymałek i inne kody

Gdzie jest Zymałek? To pytanie wzbudza niezwykłe zainteresowanie wszystkich uczniów. Jaki Zymałek? Co to takiego? Czy ktoś wie, o czym/o kim mowa?Na piątej lekcji Zymałka poznają jedynie uczennice klasy 5b, którym powierzona zostaje wielka misja – mają ukryć Zymałka na t