Zymałek i inne kody
Kopiuj tekst

Zymałek i inne kody

Gdzie jest Zymałek? To pytanie wzbudza niezwykłe zainteresowanie wszystkich uczniów. Jaki Zymałek? Co to takiego? Czy ktoś wie, o czym/o kim mowa?

Na piątej lekcji Zymałka poznają jedynie uczennice klasy 5b, którym powierzona zostaje wielka misja – mają ukryć Zymałka na terenie szkoły, a następnie narysować mapę dla misji ratunkowej, która niebawem przybędzie. Dziewczyny chowają Zymałka, biorą miarkę, arkusz papieru, flamastry i schodzą do drzwi wejściowych. I tak rozpoczyna się kolejna przygoda – tworzenie mapy. Mapa powstaje, jako algorytm. Piątoklasistki używają oznaczeń typu „idź na przód x metrów”, „skręć w lewo o 90 stopni” itd.
zdjecie_17.jpgzdjecie_18.jpgzdjecie_19.jpg
Po dwóch godzinach pojawia się misja ratunkowa, która idąc według przygotowanej mapy poszukuje zaginionego Zymałka.
zdjecie_20.jpgzdjecie_21.jpgzdjecie_22.jpg
Jak widać na powyższym zdjęciu, misja kończy się sukcesem. Potem wspólne ciacha i kolejny pomysł dzieciaków, które siadają do komputerów i rysują w Scratchu Zymałka, po to, aby wszyscy uczniowie dowiedzieli się jak wygląda sympatyczny stworek.

Do zapoznania się z szerszą relacją zapraszam na blog „Oswajamy programowanie”tekst i zdjęcia: Wioletta Szwebs, SP 81, Łódź
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.