Godzina Kodowania w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym nr 3 w Radomsku

Godzina Kodowania w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym nr 3 w Radomsku

Opublikowany

Dzisiaj prezentujemy Wam relację z Zespołu Szkolno – Gimnazjalnego nr 3 w Radomsku, który bardzo aktywnie uczestniczył w Godzinie Kodowania:

Najmłodsi

W oddziale przedszkolnym dzieci kodowały korzystając z zabawy „Myszki biegnące do sera”. W tym celu korzystały z gry planszowej o dwóch rodzajach trudności. Mała myszka musiała dotrzeć z zielonej kropki, która umownie była startem do sera. Celem zajęć było ćwiczenie dotarcia do celu, zaplanowania drogi i zapisania jej przy pomocy bardzo łatwych, intuicyjnych symboli – strzałek.  W zajęciach uczestniczyło 16 osób. Zajęcia dla uczniów przygotowała mgr Anna Baron.

Z kolei uczniowie klasy Ia  szkoły podstawowej próbowali swoich sił korzystając z zadań o nieco wyższym stopniu trudności. Wymagał on orientacji w przestrzeni i znajomości stosunków przestrzennych dla prawidłowego konstruowania instrukcji. Dzieci wspólnymi siłami próbowały pokonać Trasę Świętego Mikołaja, co było dla nich małym wyzwaniem. Pierwszoklasiści umieją już dokonywać prostej animacji duszków oraz  modyfikować kostiumy. Najważniejsze jest to, że dzieci bawią się Scratchem i odkrywają nowe  możliwości oraz wzbudzają swoją ciekawość. Zajęcia prowadziła mgr Beata Miarka.

Praca z platformą code.org

W dniu 6-9 grudnia 2016 r. w klasach czwartych i piątych przeprowadzone zostały zajęcia w ramach Code of Hour. W zajęciach wzięło udział 42 uczniów. Grupy korzystały z projektu „Koduj z Anną i Elsą” oraz „Godzina kodowania z Minecraft”, który wszyscy ukończyli. Dla uczniów był to nowy sposób nauki informatyki i kodowania, z którego byli bardzo zadowoleni. Uczniowie kodowali pod opieką nauczyciela zajęć komputerowych mgr. inż. Błażeja Badowskiego.
DSC_0538.jpg
Godzina Kodowania dla uczniów klas: 4a, 4b, 5a, 6a i 6b szkoły podstawowej i 2a, 2b gimnazjum upłynęła pod znakiem kodowania w Minecraft. Zachęcaliśmy wszystkich do kodowania, przekonując , że to wcale nie jest trudne, a przynosi mnóstwo satysfakcji.  Korzystając z ćwiczeń uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności z zakresu kodowania. Odkrywali jak wiele można osiągnąć dzięki dążeniu do celu, jak łatwo jest stworzyć algorytm i przygotować coś co może zachwycić. No i jeszcze zbywaliśmy CERTYFIKATY. Z kolei na rozwijających pozalekcyjnych zajęciach z programowania w ramach IV edycji Mistrzów Kodowania uczniowie klas IV i V tworzyli skrypt gry edukacyjnej Rekin goni rybkę. Zajęcia prowadziła mgr Alina Płaszczyńska.
DSC_0536.jpg

Udostępnij

Powiązane artykuły
Finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1

temu

W dniu 21 marca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1 pod patronatem Mistrzów Kodowania. W fazie eliminacji wzięło udział 32 uczniów z 9 szkół gimnazjalnych i podstawowych ze Słupska i okolic. W p
Dzień Bezpiecznego Internetu

temu

Dziś 6 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu, organizowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), objęty honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka. To wyjątkowe święto obchodzimy już od 2004 roku, jest wydarzeniem międzynarodowym, które początkowo
Trwa rekrutacja edukatorów do projektów "Zaprogramuj przyszłość"

temu

W imieniu organizatorów informujemy, że trwa rekrutacja do projektów "Zaprogramuj przyszłość", realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania.Czego dotyczą projekty?„Zaprogramuj przyszłość” to kompleksowy program edukacji cyfrowej, którego cele
Jolanta Okuniewska "Nauczycielem-Innowatorem"

temu

Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, finalistka światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016, a także trenerka Mistrzów Kodowania, została laureatką konkursu organizowanego przez M

Robotyka i programowanie w zambrowskiej „Trójce”

Skręcają i programują roboty, tworzą animacje i gry komputerowe, multimedialne pocztówki on-line oraz łączą obwody elektroniczne. I mowa tu nie o studentach, czy licealistach, a uczniach szkoły podstawowej. W Zambrowskiej „Trójce” realizowana jest ciekawa innowacja pedagogiczna…