Godzina Kodowania w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym nr 3 w Radomsku

Godzina Kodowania w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym nr 3 w Radomsku

Opublikowany

Dzisiaj prezentujemy Wam relację z Zespołu Szkolno – Gimnazjalnego nr 3 w Radomsku, który bardzo aktywnie uczestniczył w Godzinie Kodowania:

Najmłodsi

W oddziale przedszkolnym dzieci kodowały korzystając z zabawy „Myszki biegnące do sera”. W tym celu korzystały z gry planszowej o dwóch rodzajach trudności. Mała myszka musiała dotrzeć z zielonej kropki, która umownie była startem do sera. Celem zajęć było ćwiczenie dotarcia do celu, zaplanowania drogi i zapisania jej przy pomocy bardzo łatwych, intuicyjnych symboli – strzałek.  W zajęciach uczestniczyło 16 osób. Zajęcia dla uczniów przygotowała mgr Anna Baron.

Z kolei uczniowie klasy Ia  szkoły podstawowej próbowali swoich sił korzystając z zadań o nieco wyższym stopniu trudności. Wymagał on orientacji w przestrzeni i znajomości stosunków przestrzennych dla prawidłowego konstruowania instrukcji. Dzieci wspólnymi siłami próbowały pokonać Trasę Świętego Mikołaja, co było dla nich małym wyzwaniem. Pierwszoklasiści umieją już dokonywać prostej animacji duszków oraz  modyfikować kostiumy. Najważniejsze jest to, że dzieci bawią się Scratchem i odkrywają nowe  możliwości oraz wzbudzają swoją ciekawość. Zajęcia prowadziła mgr Beata Miarka.

Praca z platformą code.org

W dniu 6-9 grudnia 2016 r. w klasach czwartych i piątych przeprowadzone zostały zajęcia w ramach Code of Hour. W zajęciach wzięło udział 42 uczniów. Grupy korzystały z projektu „Koduj z Anną i Elsą” oraz „Godzina kodowania z Minecraft”, który wszyscy ukończyli. Dla uczniów był to nowy sposób nauki informatyki i kodowania, z którego byli bardzo zadowoleni. Uczniowie kodowali pod opieką nauczyciela zajęć komputerowych mgr. inż. Błażeja Badowskiego.
DSC_0538.jpg
Godzina Kodowania dla uczniów klas: 4a, 4b, 5a, 6a i 6b szkoły podstawowej i 2a, 2b gimnazjum upłynęła pod znakiem kodowania w Minecraft. Zachęcaliśmy wszystkich do kodowania, przekonując , że to wcale nie jest trudne, a przynosi mnóstwo satysfakcji.  Korzystając z ćwiczeń uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności z zakresu kodowania. Odkrywali jak wiele można osiągnąć dzięki dążeniu do celu, jak łatwo jest stworzyć algorytm i przygotować coś co może zachwycić. No i jeszcze zbywaliśmy CERTYFIKATY. Z kolei na rozwijających pozalekcyjnych zajęciach z programowania w ramach IV edycji Mistrzów Kodowania uczniowie klas IV i V tworzyli skrypt gry edukacyjnej Rekin goni rybkę. Zajęcia prowadziła mgr Alina Płaszczyńska.
DSC_0536.jpg

Udostępnij

Robotyka i programowanie w zambrowskiej „Trójce”

Skręcają i programują roboty, tworzą animacje i gry komputerowe, multimedialne pocztówki on-line oraz łączą obwody elektroniczne. I mowa tu nie o studentach, czy licealistach, a uczniach szkoły podstawowej. W Zambrowskiej „Trójce” realizowana jest ciekawa innowacja pedagogiczna…