Kot czy Kod? Urodziny!

Kot czy Kod? Urodziny!

Opublikowany

Maj to piękna pora roku, w końcu przyszła do nas prawdziwa i ciepła wiosna. W naszych placówka równie gorąca atmosfera. Bardzo łatwo pomylić kota z kodem, ponieważ od najmłodszych do najstarszych świętujemy dziesiąte urodziny Scratcha.

Najmłodsi adepci kodowania z Przedszkola Nr 4 w Nowym Targu postanowili wspólnie stworzyć pracę plastyczną, która wywołuje uśmiech wszystkich sympatyków Scratcha Juniora. Podziwiamy umiejętność współpracy, wytrwałość, pracowitość i technikę wykonania potrzebna do stworzenia tego portretu. Nikt nie może zaprzeczyć, że są to cechy bardzo przydatne u młodych programistów.
„Wspólne działanie to nasze dzisiejsze wyzwanie” -  uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 81 w Łodzi pod takim hasłem obchodzili Scratch Day 2017.  Trzy klasy szóste postawiły na aktywny charakter świętowania. Zaczęła klasa 6b. Zadaniem uczniów było rozpoczęcie projektu w programie Scratch, na dowolny temat. Do projektu uczniowie mogli wykorzystać tylko  i wyłącznie duszki z specjalnie przygotowanego do tego celu szkolnego banku duszków. Kolejne klasy miały za zadanie rozwijać rozpoczęte projekty.  I tak po trzech godzinach na każdym komputerze był jeden projekt – wspólne dzieło uczniów z trzech klas.
Z kolei uczniowie z Małej Szkoły z Konina Żagańskiego do świętowania wykorzystali matę Mistrzów Kodowania układając m.in. scratchową mozaikę. Uczniowie podsumowując zajęcia stwierdzili: „Ależ ten kot ma fajnie. Urodziny przez cały maj!!! Proszę pani, my też tak chcemy! „
Jeśli i Wy chcecie z nami świętować urodziny Scratcha skorzystajcie z materiałów, które są dostępne na stronie: day.scratch.mit.edu. Pomocą przy rejestracji wydarzenia może być tutorial przygotowany przez Joannę Apanasewicz:

Kopiuj tekst

Udostępnij

Świętowanie trwa…

W Publicznej Szkole Podstawowa im. gen. Józefa Bema w Suszu  uczniowie coraz lepiej radzą sobie ze Scratchem Juniorem. Dzięki uczestnictwu w programie Mistrzowie Kodowania od września pracują z w/w aplikacją tworząc różne gry oraz animacje. Układają programy, które nastę