III Słupski Dzień Komputerowy SDK

III Słupski Dzień Komputerowy SDK

Opublikowany

W dniu 26 kwietnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się III Słupski Dzień Komputerowy SDK. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Słupska oraz programu Mistrzowie Kodowania. W tym roku gościło u nas aż 160 uczestników i ok. 200 gości, którzy kibicowali zawodnikom. W konkursie robotyki wzięły udział 34 osoby z 14 szkół ze Słupska i okolic. Uczestnicy startowali w 5 różnych konkurencjach podzielonych jeszcze na kategorie wiekowe i kategorie związane z różnorodnością podzespołów robotów. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® EDUCATION , LEGO WEDO® EDUCATION oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników ze szkół podstawowych została przygotowana specjalna konkurencja JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach ani gąsienicach.
Pierwsze miejsce zajął Alan Drojnam z Roboludka z robotem z LEGO WEDO 2.0. Z LEGO Mindstorms najszybszego robota zbudował Sebastian Schab z Miejskiego Koła Robotyki. Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki, a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami.
 Najtrudniejszą konkurencją okazała się jazda robota po wyznaczonej linii (LINEFOLLOWER), najlepiej z tym zadaniem poradził sobie robot zbudowany przez Jakuba Ratkowskiego zdobywając pierwsze miejsce ze szkół ponadgimnazjalnych oraz robot drużyny Miejskiego Koła Robotyki w Słupsku w składzie Maciej Szok i Jan Krawczyk ze szkół gimnazjalnych.W kategorii walk robotów SUMO z gimnazjum najlepsi okazali się zawodnicy Karol Jaremczak i Kacper Ochnik z klasy 3 ZSO2 natomiast ze szkół ponadgimnazjalnych pierwsze miejsce wywalczył robot zbudowany przez uczniów pierwszej klasy ZSP nr 1 Michała Iwańskiego i Jakuba Klentaka. W kategorii MINISUMO (walki minirobotów zbudowanych z podzespołów ARDUINO) pierwsze miejsce zdobył Jakub Gumowski z klasy 2 ZSP nr 1 w Słupsku.
W kategorii FREESTYLE uczestnicy zaprogramowali i zbudowali robota kosiarkę, która autonomicznie poruszała się po wyznaczonym do koszenia polu oraz autonomicznie parkujący w „kopertę” samochód – oba roboty wykonane były z LEGO MINDSTORM i wymagały od uczniów rozwiązania wielu problemów programistycznych i inżynierskich. Ostatecznie wygrał samochód z „asystentem parkowania” wykonany przez uczniów klasy drugiej Patryka Matisa i Michała Huberta z ZSP nr 1 w Słupsku. 
17571225_1388434414555928_1260148247_o.png18216367_1418538768212159_1702643637_o.jpg18175737_1418538821545487_1513253672_o.jpg18209754_1418538861545483_992522697_o.jpg18175617_1418538844878818_1197010489_o.jpg18175580_1418538708212165_854052227_o.jpg18175465_1418538811545488_141517702_o.jpg
W konkursie programowania SDK_SCRATCH odbywającym się pod patronatem Mistrzów Kodowania w fazie eliminacji wzięło udział 40 uczniów z 9 słupskich szkół gimnazjalnych i podstawowych. Każda drużyna przygotowała aplikację wykonaną zgodnie z ustalonym wcześniej i wybranym tematem odpowiednio w trzech kategoriach wiekowych klasy 1-3 SP, 4-6 SP oraz gimnazjum, do finału zakwalifikowało się 20 uczestników (12 drużyn). Programy wykonane przez młodych programistów okazały się bardzo ciekawe, wiele z napisanych programów miało użyteczne funkcje, niektóre gry po „kosmetycznym liftingu” mogłyby znaleźć swoje miejsce w sklepie Play lub Microsoft. Podczas finału uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące swojego projektu oraz został rozegrany quiz wiedzy ze SCRATCH.
Uczestnicy wzorowo odpowiadali na pytania, a w trzech przypadkach musiała odbyć się dogrywka ze względu na bardzo wyrównany poziom. To dowód na to, że już od najmłodszych lat można i warto zaczynać swoją przygodę z programowaniem i algorytmiką a słupskie szkoły są wzorowym tego przykładem.
W klasach 1-3 pierwsze miejsce zdobył Jan Prawdzik ze Szkoły Podstawowej Ziarno.W klasach 4-6 po dogrywce na pierwszym miejscu uplasowała się drużyna Programistów ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 w składzie Piotr Cywiński, Piotr Czupajło, Filip Wolski.W gimnazjum pierwsze miejsce należało do drużyny DreamTeam z Gimnazjum nr 2 w składzie Kordian Dziwisz, Jakub Tomas, Jakub Wójcik Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody ufundowane przez Młodzieżową Radę Miasta Słupska, Łebskie Klocki Discovery Park, Akademię Pomorską w Słupsku, Roboludek, MCDonald, MK Bowling, Fotojoker i Kaliop i Mistrzów Kodowania.
Wszystkim uczestnikom, opiekunom i gościom dziękujemy za przybycie, a zwycięzcom gratulujemy i życzymy wielu sukcesów. Dziękujemy patronom medialnym GP24, TV Słupsk Obserwator Zapraszamy za rok ;)
18176209_1418538868212149_1121151347_o.jpg18195649_1418538878212148_610333426_o.jpg18175737_1418538821545487_1513253672_o.jpg18209754_1418538861545483_992522697_o.jpg18175743_1418538918212144_424105791_o.jpg
autor: Mariusz Mazurkiewicz

Kopiuj tekst

Udostępnij

Podsumowanie MK w Bestwinie

W dniu 9 czerwca 2017 r. w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Bestwinie odbyło się podsumowanie przygody z Mistrzami Kodowania w roku szkolnym 2016/2017. Wszystko odbyło się w doborowym towarzystwie. Na wydarzenie zostali zaproszeni rodzice, dyrekcja oraz redaktor z gminn