Co nam daje kodowanie?

Co nam daje kodowanie?

Opublikowany

Mistrzowie Kodowania zmieniają polską edukację, nauczycieli, uczniów. Otwierają nowy rozdział, pozwalają być w łączności z tym, co dzieje się w edukacji światowej. I niech tak zostanie i trwa:) Nasi uczniowie i nauczyciele potrzebują takiego przedsięwzięcia.

Katarzyna Prus z Publicznej Sześcioletniej Szkoły w Suszu

17991572_1275617572494107_3000082388736089391_o.jpg
Pod koniec tegorocznej edycji poprosiliśmy Was o podzielenie się z nami Waszymi opiniami na temat korzyści z naszego wspólnego kodowania. Jesteśmy mile zaskoczeni odpowiedziami!

Program dodał mi odwagi i pewności, że to co robię jest słuszne i rozwija myślenie moich uczniów. Dał mi nowe doświadczenia i bazę do wykorzystania, mnóstwo pomysłów, które pozwoliły na zwiększenie mojej kreatywności. Dzięki programowi poznałam ciekawych i pełnych pasji ludzi, którzy dodawali mi jeszcze więcej sił do ciągłego doskonalenia i wdrażania nowości w mojej klasie.

Joanna Szponar ze Szkoły Podstawowej im. J. Korczaka w Rychlikach

Cieszymy się, że nauczyciele mają poczucie wpływu na rozwój własnych umiejętności cyfrowych i społecznych, którymi mogą dzielić się nie tylko z uczniami, ale też z innymi pracownikami szkoły. Miłym zaskoczeniem były też dla nas stwierdzenia, mówiące o przełamaniu lęku związanym z pracą przy komputerze, a nawet odnalezieniu nowych pasji. Najważniejsze jednak jest dla nas to, że kodujący nauczyciele docierają do swoich uczniów dzięki znanemu im językowi nowoczesnych technologii.
17917729_1275619615827236_5553811496930815324_o.jpg
Nauczyciele zwracają również uwagę na korzyści z kodowania czerpane przez ich podopiecznych. Wspaniałe podsumowanie przedstawiła nam pani Lidia Podgórska ze Szkoły Podstawowej w Podgórzu: Programowanie to nie tylko nauka, ale też świetna zabawa. Dzieci nawet nie odczuwają, że przy tej okazji uczą się i nabywają tak wiele umiejętności, które są niezbędne w dzisiejszym świecie. Dzieci również odkrywają swoje pasje i nowe możliwości, częściej i chętniej pracują w grupie i dostrzegają, że nowa wiedza jest przydatna. Wraz ze wzrostem wiedzy rośnie ich pewność siebie.

To cudowne co robicie :). Porywacie tłumy, inspirujecie dorosłych i dzieci. Chciałabym, żeby więcej osób w naszej szkole brało udział w programie.

Ania Ujejska ze Szkoły Podstawowej nr 89 im. Kornela Makuszyńskiego w Krakowie

12804867_961775400544994_8936457617410826212_n.jpg

Udostępnij

Powiązane artykuły
Finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1

temu

W dniu 21 marca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się finał Słupskiego Konkursu Programowania SCRATCH_ZSP1 pod patronatem Mistrzów Kodowania. W fazie eliminacji wzięło udział 32 uczniów z 9 szkół gimnazjalnych i podstawowych ze Słupska i okolic. W p
Dzień Bezpiecznego Internetu

temu

Dziś 6 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu, organizowany przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), objęty honorowym patronatem przez Rzecznika Praw Dziecka. To wyjątkowe święto obchodzimy już od 2004 roku, jest wydarzeniem międzynarodowym, które początkowo
Trwa rekrutacja edukatorów do projektów "Zaprogramuj przyszłość"

temu

W imieniu organizatorów informujemy, że trwa rekrutacja do projektów "Zaprogramuj przyszłość", realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania.Czego dotyczą projekty?„Zaprogramuj przyszłość” to kompleksowy program edukacji cyfrowej, którego cele
Jolanta Okuniewska "Nauczycielem-Innowatorem"

temu

Jolanta Okuniewska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, finalistka światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016, a także trenerka Mistrzów Kodowania, została laureatką konkursu organizowanego przez M

Podsumowanie IV edycji programu Mistrzowie Kodowania

Zakończyliśmy kolejną edycją naszego programu. W czasie jej trwania zrealizowaliśmy wiele godzin szkoleń internetowych i stacjonarnych, braliśmy udział w wielu konferencjach edukacyjnych, wspieraliśmy i spotykaliśmy się nauczycielami i dyrektorami w całej Polsce. To był