
Dziś Dzień Kropki! Z tej okazji na blogu oswajamyprogramowanie.edu.pl pojawił się artykuł poświęcony projektowi Dotta! Zachęcamy do zapoznania się z nim i skorzystania z tej potężnej dawki inspiracji!
„Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie” - tak brzmiały słowa nauczycielki zajęć plastycznych skierowane do uczennicy. Co zrobiła Vashti? Jak potoczyła się ta przygoda? Co z tej historii wynika? Jeśli nie słyszeliście jeszcze o Międzynarodowym Dniu Kropki, jeśli nie poznaliście jeszcze historii The Dot napisanej przez Petera Reynoldsa, zajrzyjcie do tekstu przygotowanego przez Jolantę Okuniewską “Dokąd zawiedzie cię kropka?”
Dokąd zawiedzie cię kropka ? – Superbelfrzy RP
http://www.superbelfrzy.edu.pl/projektomania/dokad-zawiedzie-cie-kropka/
A jeżeli mieliście już okazję poznać Vashti i planujecie w tym roku obchodzić “kropkowe” święto kreatywności, odwagi oraz zabawy, zapraszamy do zajrzenia do Dotty - wyjątkowej gry, która daje nieograniczone możliwości zabawy i nauki. Dottę przygotowała nasza Mistrzyni, Karolina Żelazowska. Jak widać historia jednej kropki inspiruje również dorosłych. ;-)

W przygotowanym pakiecie znajdują się:
- krótki opis i propozycja kilku przykładowych zabaw
- pliki do wydruku z dottkami, czyli okrągłymi kafelkami (w trzech rodzajach - czyste, z konturami, kolorowe) [link];
- pliki umożliwiające wydruk kropkowych mat (w trzech formatach: 1x1m, 1,5x1,5m, 2x2m) [link]
- krótki opis i propozycja kilku przykładowych zabaw
- pliki do wydruku z dottkami, czyli okrągłymi kafelkami (w trzech rodzajach - czyste, z konturami, kolorowe) [link];
- pliki umożliwiające wydruk kropkowych mat (w trzech formatach: 1x1m, 1,5x1,5m, 2x2m) [link]
Dotta to aktywności, które można traktować otwarcie i swobodnie. Przygotowane propozycje są tylko punktem wyjścia, garstką inspiracji. Zachęcamy do dostosowywania, rozwijania i dzielenia się z innymi własnymi pomysłami na kropkowe zajęcia. My również chętnie usłyszymy, jak Wam idzie zaprzyjaźnianie się z Dottą.