Virtual Reality - Prawie Rzeczywistość
Virtual Reality - Prawie Rzeczywistość

Virtual Reality - Prawie Rzeczywistość

Od kilku lat rynek sprzętów i technologii oferujących wkroczenie do wirtualnego świata rozwija się w dynamicznym tempie. Używając gogli VR i smartfona możemy wirtualnie wsiąść do najnowszego samochodu, umilić sobie czas na rollercoasterze, czy podziwiać piękne widoki. 

Unboxing - czyli pokaż, co masz w środku

W testowanym zestawie dostępne są gogle VR wraz z kontrolerem, który w swoim działaniu przypomina myszkę do komputera. Przed rozpoczęciem użytkowania, należy zamocować telefon w goglach i zainstalować aplikacje Samsung VR i Oculus przeznaczone do okularów i dostępne bezpłatnie w sklepie Google Play. Po zakończeniu instalacji należy sparować kontroler z telefonem. Cały proces przebiega bardzo intuicyjnie i nawet osoby, które wcześniej nie miały do czynienia 
z takimi urządzeniami nie powinny mieć problemów. 

Hello Virtual World - lekcje na miarę XXI wieku

Zasoby 
w aplikacji Oculus cały czas się powiększają i dodawane są nowe udogodnienia.
Jedną z aplikacji testowanych w trakcie lekcji biologii była Human Anatomy VR. Dzięki niej uczniowie mieli okazję wyruszyć w wirtualną podróż w głąb ludzkiego ciała. Doskonała grafika, ciekawe informacje i innowacyjne zobrazowanie anatomii człowieka to niewątpliwe zalety tego programu. Jako że aplikacja została przygotowana w języku angielskim korzystanie z tego produktu może mieć pozytywny wpływ na zwiększenie zasobu słownictwa z tego języka.

Zrzut ekranu 2018-07-01 o 18.59.48.png
A może ożywić starożytny Egipt? Pewnie! Kolejną testowaną aplikacją było Dicovr.Egypt. Uczniowie w mgnieniu oka wirtualnie przenieśli się do egipskich grobowców, gdzie wędrując po wnętrzu piramid mogli wcielić się w rolę odkrywcy czy archeologa. 
Zrzut ekranu 2018-07-01 o 19.01.49.png
Kolejna testowana aplikacja, Jurassic World:Blue umożliwia wirtualne odwiedziny świata sprzed milionów lat, podróż tropami dinozaurów, przemierzanie prastarych terenów, obserwowanie jak poruszały się i zachowywały dinozaury. Korzystanie z tego programu potraktowaliśmy jako urozmaicenie i przerwę w zajęciach, więcej czasu poświęcając wykorzystaniu aplikacji Geo101. Ten program umożliwia odkrywanie graficznej reprezenacji świata w 360°. Uczniowie mieli możliwość  nie tylko poznać nowe informacje na temat różnych krajów, ale także zweryfikować swoje wiadomości w formie quizu.
Zrzut ekranu 2018-07-01 o 19.07.42.png

To jeszcze nie koniec... to dopiero początek

Wirtualna rzeczywistość w znakomity sposób może uzupełniać pracę uczniów na zajęciach. Dla niektórych osób być może będąc bodźcem, inspiracją do działania. Wykorzystanie technologii może motywować i wspierać w nauce.

Powodzenia! 

Do zobaczenia w Virtualnej Rzeczywistości.

Wprowadzenie takiej technologii do szkoły testował trener programu Mistrzowie Kodowania, Michał Wróbel wykorzystując sprzęt firmy Samsung - okulary Gear VR oraz telefon Samsung Galaxy S8.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.