Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Wirtualna Wycieczka

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Wirtualna Wycieczka

Co można zrobić mając smartfon, kamerę 360° i gogle VR? "Wszystko na co nam pozwala wyobraźnia" odpowiada Michał Wróbel, nauczyciel który wspierał uczniów V klasy w realizacji pierwszego projektu 360°

Na miejsca... Gotowi... Zastanówmy się i do dzieła!

- Na początku trzeba było zaplanować działania i zapoznać się z nowa technologią. Na szczęście uczniowie ochoczo podeszli do tematu, podzieli się na grupy kilkuosobowe, z których każda miała przydzielone zadanie. Zespoły wykonywały zdjęcia różnych pomieszczeń w szkole, a nastepnie wspólnie zastanawialiśmy się czy są odpowiednie, co zmienić, a co dodać - relacjonuje Michał Wróbel - Kolejnym etapem było przygotowanie opisów pomieszczeń po angielsku. Uczniowie mieli do dyspozycji już wcześniej zdobytą wiedzę 
i umiejętności, a także słowniki w wersji papierowej i elektronicznej. Praca nabrała rozmachu. Dzieciaki bardzo chętnie tworzyły opisy, rozmawiali co powinno być ujęte, co jest ważne. Komunikacja i współpraca była na wspaniałym poziomie.

Jak to poskładać? Krok po kroku.

Na rynku jest dostępnych kilka on-linowych programów do komponowania zdjęć 360°. Do wykonania opisywanej wirtualnej wycieczki wykorzystane zostały dwa darmowe programy Round me oraz Poly Google. Oba sa dość intuicyjne i łatwe w obsłudze mimo, że występują 
tylko w angielskojęzycznej wersji.

W przypadku programu Roundme konieczne jest założenie konta lub zalogowanie się przez Facebook'a. Natomiast w przypadku Poly Google  niezbędne jest posiadanie konta Google.
Po uruchomieniu aplikacji należy uruchomić projekt  Create (a) Tour.

- Zdjęcia, które robiliśmy zostały zapisane na karcie pamięci kamery Samsung 360° 
i trzeba było je najpierw przenieść do pamięci telefonu. Okazało się, że zgrywając zdjęcia bezpośrednio z kamery nie uzyskaliśmy pożądanego efektu - wspomina Michał Wróbel i prezentuje format zdjęcia zapisanego na kamerze.
Zrzut ekranu 2018-07-02 o 10.50.46.png
- Dopiero po przeniesieniu zdjęć do telefonu otrzymaliśmy widok panoramy, który jest dobrze odczytywany przez programy.
Zrzut ekranu 2018-07-02 o 10.50.55.png
- Pierwszym krokiem w obu programach było ustawienie zdjęcia początkowego oraz nadanie tytułu naszej prezentacji. Następnie dodawaliśmy zdjęcia i ustalaliśmy ich kolejność. Do każdego zdjęcia dodawaliśmy podpis oraz opisy elementów i sal, które zostały przygotowane wcześniej przez uczniów.
Zrzut ekranu 2018-07-02 o 10.56.25.png
- Po wykonaniu opisów, ustawieniu punktów informacyjnych nadeszła wyczekiwana chwila. Mogliśmy opublikować naszą pracę i podziwiać jej efekty. Końcową prezentację oglądaliśmy na goglach VR, ale dzieci także wysyłały link do swoich kolegów, koleżanek i rodziców. Zabawa wspaniała, dzieciaki zadowolone, opisy pomieszczeń w szkole przećwiczone. Dzieci dodatkowo oswoiły się z nową technologią oraz poznały jakie możliwości ona daje. Całe zadanie zajęło dwie lekcje. Radość trwała znacznie dłużej. Misja zakończona sukcesem.
Zapraszamy do zapoznania się z finalnymi efektami pracy uczniów  ze Szkoły Podstawowej w Piaskach:
- Wycieczka w aplikacji Poly Google [link]
- Wycieczka w aplikacji RoundMe[link]

Do realizacji projektu wykorzystane zostały:
- Samsung Galaxy s8
- Gogle Samsung Gear VR
- Kamera Samsung Gear 360° (2017)
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.